Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la teva experiència d'usuari. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Més informació Estic d'acord

Rutes del 2x2

Gronxadors de Santpedor

Alguna pregunta?

Per a qualsevol pregunta, consulta o incidència, contacta amb nosaltres mitjançant el correu electrònic info@2x2.cat.

Ruta dels gronxadors

Gronxant-se amb el paisatge

Us proposem una molt interessant excursió amb btt, caminant o corrent que us permetrà gaudir dels millors paisatges del Bages tot seguint la pista dels gronxadors. Tot gronxant-vos relaxadament podreu descobrir diferents racons amb vista als termes municipals de Santpedor, Castellnou de Bages, Callús i Sallent.

Les vistes a Montserrat són simplement espectaculars. Esperem que la gaudiu intensament.

ATENCIÓ: Els gronxadors que trobareu a la ruta els han instal·lat diferents veïns i veïnes per iniciativa pròpia. El Club Esportiu 2x2 Santpedor no es fa responsable del manteniment d'aquests elements, ni dels possibles incidents que puguin succeir en utilitzar-los.

Descripció

La ruta comença a la banda nord del nucli urbà de Santpedor en direcció al cementiri i la serra dels Morts, a on trobarem els primers desnivells curts però pronunciats. Aviat trobarem el primer gronxador, el de la Costa de la Vila, a on la vista a la muntanya de Montserrat no ens deixarà indiferents.

Un parell de km més endavant trobarem en una pineda de pi blanc el gronxador de la Creu de Fusta i una mica més endavant, de parada obligada, el toll del Xuclador, espectacular després de pluges.

Tornem a re emprendre la pujada i aproximadament al kilòmetre 9 veurem a la nostra esquerra un parell de barraques de vinya juntes, molt maques i ben conservades, les Barraques del Camí de Comelles.

Seguim ara per pista ampla i en suau ascens fins al punt culminant de la ruta, al Turó dels Cellers, amb vista destacada a la Torre de Castellnou.

A partir d’aquest punt comencem un llarg i suau descens amb parada obligada al següent gronxador, el de Sallent, just a sobre del nucli urbà del poble de Sallent.

Continuarem ara amb un desnivell pràcticament pla seguint el traçat del ferrocarril de Manresa a Sallent fins a trobar-nos amb la Séquia de Manresa, la qual seguirem durant uns kilòmetres. Aquest tram de la ruta envoltats de roures i al costat de la séquia és un dels més destacats d’aquesta ruta.

Ara ja anem fent via de tornada a Santpedor, però no abans sense gaudir del gronxador del Serrat Blanc.

Consells

Traçat

• El traçat transcorre per pistes amples i bonics senders.
  • Les pujades i baixades en general són suaus i sense grans dificultats.
  • El tram amb més pendent i dificultat tècnica el trobareu al principi de la ruta, abans del gronxador de la Costa de la Vila.
    • Aigua

• Porteu força aigua, sobretot a l'estiu.
    • No trobareu cap font a la ruta.
      • Meteo

• Eviteu fer la ruta a les hores centrals del dia.
      • Consulteu la meteo abans de sortir.
        • Terreny

• En general es tracta de terreny sense grans dificultats.
        • Algun tram tècnic de pujada.
        • Algunes pistes amb acumulació de sorra, sobretot a la baixada en direcció Sallent.
          • Material

• Porteu casc si la feu en btt.
          • Recordeu portar recanvis per si punxeu.
          • Cal dur calçat còmode i adherent.
          • Protecció solar.
          • Màquina fotogràfica.
          • Pals de tresc.
          • Prismàtics per observar ocells, papallones, rèptils,...
            • Situació dels gronxadors:

Aquests son els gronxadors que tenim i hem tingut. Els que estan marcats amb la creu vermella, ja no es troben operatius.